Zásady zpracování osobních údajů skupiny TopHelp v návaznosti na novou legislativu EU – Obecné nařízení o ochraně osobních údajů (angl. General Data Protection Regulation – GDPR)
Ochranu soukromí a osobních údajů klienta považujeme za prvořadou povinnost.
S osobními údaji nakládáme výhradně v souladu s platnou legislativou. Níže jsou uvedeny zásady, které objasňují, co děláme pro to, abychom zajistili důvěrnost a bezpečnost osobních údajů.
Zde najdete informace o tom, jaké osobní údaje shromažďujeme, jak s nimi nakládáme, z jakých zdrojů je získáváme, k jakým účelům je využíváme, komu je smíme poskytnout, kde můžete získat informace o Vašich osobních údajích, které zpracováváme, a jaké jsou individuální možnosti zabezpečení pro každého klienta skupiny TopHelp (skupina TopHelp: TopHelp s.r.o. IČ: 292 40 263, TopHelpPlus s.r.o. IČ: 050 13 470, Nadační fond TopHelp IČ: 065 35 992, HomePROFICare s.r.o. IČ: 039 92 748)
Jaké osobní údaje klienta skupina TopHelp shromažďuje a zpracovává?
Osobní údaje, které může zpracovávat i bez souhlasu klienta:
Osobní údaje, které skupina TopHelp zpracovává se souhlasem klienta, jsou uvedeny v souhlasu se zpracováním osobních údajů, který může klient udělit.
S ohledem na smluvní charakter vztahů mezi skupinou TopHelp a klientem je poskytnutí osobních údajů zcela dobrovolné. Skupina TopHelp ale nemůže uzavřít smlouvu a poskytnout službu, pokud jí nejsou poskytnuty osobní údaje nezbytné pro uzavření smlouvy.
Z jakých zdrojů skupina TopHelp osobní údaje získává?
K jakým účelům skupina TopHelp osobní údaje využívá a zpracovává?
Bez souhlasu klienta (viz § 5 odst. 2 zák. č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů):
Se souhlasem klienta:
Jakým způsobem skupina TopHelp zajišťuje ochranu osobních údajů?
Osobní údaje jsou pod stálou fyzickou, elektronickou i procedurální kontrolou a skupina TopHelp disponuje moderními kontrolními, technickými a bezpečnostními mechanismy zajišťujícími maximální možnou ochranu zpracovávaných údajů před neoprávněným přístupem nebo přenosem, před jejich ztrátou nebo zničením, jakož i před jiným možným zneužitím.
Veškeré osoby, které s osobními údaji klientů přicházejí do styku v rámci plnění svých pracovních či smluvně převzatých povinností, jsou vázány zákonnou nebo smluvní povinností mlčenlivosti.
Komu skupina TopHelp osobní údaje poskytuje?
Jaké jsou možnosti klienta ve vazbě na zpracování a předávání osobních údajů?
S výjimkou zákonem stanovených případů, kdy zpracování osobních údajů nevyžaduje souhlas klienta (viz § 5 zák. č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů), zpracovává skupina TopHelp osobní údaje výhradně se souhlasem klienta. Je pouze na jeho svobodném rozhodnutí, zda svůj souhlas v rozsahu navrženém skupinou TopHelp poskytne, případně omezí-li jej, nebo neposkytne. Poskytnutí souhlasu je zcela dobrovolné a není podmínkou pro uzavření smlouvy. Pokud se klient se skupinou TopHelp nedohodl jinak, může již poskytnutý souhlas odvolat nebo změnit /upravit jeho rozsah. Rozsahem poskytnutého souhlasu je skupina TopHelp vázána a plně ho respektuje.
Jaký přístup má klient ke svým osobním údajům a jaká je povinnost skupiny TopHelp?
Informaci o tom, jaké osobní údaje o klientovi skupina TopHelp zpracovává, si klient může vyžádat na centrále skupiny TopHelp Budějovická 1550/15a 140 00 Praha 4 – Michle. Informaci v zákonem stanoveném rozsahu (viz § 12 odst. 2 zák. č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů) vyhotoví skupina TopHelp bez zbytečného odkladu a předá ji klientovi osobně, nebude-li výslovně dohodnut jiný způsob předání. Za poskytnutí informace má skupina TopHelp právo požadovat úhradu nákladů spojených s jejím poskytnutím (viz § 12 zák. č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů). Pokud klient zjistí nebo se domnívá, že při zpracování osobních údajů došlo ze strany skupiny TopHelp nebo dalších subjektů provádějících zpracování k porušení jeho práv či k porušení povinností stanovených zákonem, může se domáhat nápravy s využitím všech prostředků, které mu k tomu platná právní úprava poskytuje (viz § 21 zák. č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů). Se svými podněty se může klient obrátit i přímo na Úřad pro ochranu osobních údajů.
Kam se může klient obrátit pro další informace, kde může uplatnit případné námitky ke zpracování osobních údajů?
Žádost o informaci o zpracovávaných osobních údajích a uplatnit případné námitky proti zpracování osobních údajů, odvolat udělený souhlas či ho změnit lze písemnou, faxovou, e-mailovou nebo telefonickou žádostí podanou na centrálu skupiny TopHelp Budějovická 1550/15a 140 00 Praha 4 – Michle
Jak skupina TopHelp informuje o zásadách a pravidlech zpracování osobních údajů a jejich ochraně?
Novinka
Darujte plus